Betingelser for bruk av ØstfoldBillett-app

Her finner du en oversikt over vilkår og betingelser for bruk av ØstfoldBillett-appen. Se hva som er ditt ansvar, så unngår du gebyr i en billettkontroll.

 Dette er ditt ansvar:

- Du må ha tilstrekkelig nettdekning under kjøpsprosessen slik at du får kjøpt billett.

- Du må ha på datatrafikk ved billettkontroll, slik at du får vist dagens bilde og kontrollkode til billettkontrolløren. Har du reisepenger (verdikort), må du ha nok penger på kortet slik at dagens bilde og kontrollkode kan lastes ned.

- Du må ha gyldig billett for reisen før du går om bord på bussen.

- Du kan gå om bord på bussen når billetten har status «Gyldig». Under statusen starter også nedtellingen som viser hvor lenge billetten er gyldig.

- Mobiltelefonen eller nettbrettet må fungere normalt, skjermen må være leselig, og du må ha nok batteri så lenge reisen din varer slik at du kan vise gyldig billett.

- Hvis du ikke kan vise billetten din, regnes det som å reise uten gyldig billett.

Enkeltbilletten er gyldig i 90 minutter fra du kjøper den. Så lenge du har gått om bord på bussen mens billetten fortsatt var aktiv, kan du reise videre selv om billetten utløper på tid.

- Kjøper du billett til andre på mobilen din må dere reise sammen, slik at du kan vise fram gyldig billett for alle. Dette gjelder ikke dersom du kjøper og sender billett til en annen telefon.

 Husk gyldig legitimasjon dersom du reiser med rabatterte billett.

- Billetter og/eller data fra ØstfoldBillett, delvis og/eller i sin helhet, skal ikke kopieres, overføres, omsettes og/eller distribueres på noen måte.

- Hvis du bytter telefon, kan du gjenopprette billett-appen på den nye telefonen, og slik få overført billettene dine fra den gamle telefonen. Du kan bare flytte den samme billetten to ganger.

Ethvert forsøk på å gjenskape den opprinnelige kildekoden til programmene (kjent som reverse engineering) er strengt forbudt.


Publisert 20. desember 2017. Sist oppdatert 17. september 2019