Byttet mobil eller slettet billett-appen?

Her finner du informasjon om hvordan du får overført billetten din til ny mobil.

Til ny mobil eller app:

Du kan overføre gyldige 3, 7, 30 og 180-dagersbilletter til ny app.

 

Du kan overføre billetter på fire måter:

Automatisk via iCloud eller Googles backup-funksjon

  1. Åpne den nye appen.
  2. Du får spørsmål om du ønsker å gjenopprette innstillinger og innhold fra gammel app. Husk at iCloud eller Googles backup-funksjon må ha vært slått på da du kjøpte billetten.
  3. Følg instruksjonene på skjermen.
  4. Appen er gjenopprettet, og du finner billetten under «Mine billetter».

 

Manuelt i appen med app-ID

  1. Åpne den nye appen.
  2. Gå til «Meny», «Innstillinger» og velg «Gjenopprett tidligere app».
  3. Tast inn app-ID fra den gamle appen og trykk «Gjenopprett». Du finner app-ID under «Innstillinger» dersom du ennå ikke har slettet appen, eller på kvitteringen du fikk på e-post da du kjøpte billetten.
  4. Oppgi passordet fra den gamle appen og trykk «OK».
  5. Appen er gjenopprettet, og du finner billetten under «Mine billetter».

 

Manuelt i appen med registrert telefonnnummer

Har du registrert telefonnummeret ditt i den gamle appen, kan du overføre billetter ved hjelp av nummeret.

  1. Åpne den nye appen.
  2. Gå til «Meny», «Innstillinger» og velg «Gjenopprett tidligere app».
  3. Trykk på «Telefonnummer» og tast inn det registerte telefonnummeret fra gammel app.
  4. Du får tilsendt en kode på sms. Tast inn denne og følg instruksjonene.

 

Hjelp av Østfold kollektivtrafikks kundesenter

Ring oss på telefon 69 12 54 60 (vanlig takst) eller 177 (egne takster hos din telefonoperatør), så hjelper vi deg.

Husk å ha app-ID til den gamle appen klar. Du finner den under «Innstillinger» dersom du ennå ikke har slettet appen, eller på kvitteringen du fikk på e-post da du kjøpte billetten. 

 

Skal du reise mens du venter på å få overført billetten din, må du kjøpe ny billett for reisen.

 

 

 


Publisert 12. januar 2018. Sist oppdatert 7. mars 2018