Betal bussbilletten med SMS

Siden fremste bussdør er stengt på nytt, er SMS igjen tilgjengelig som billettløsning for deg som ikke har smarttelefon.

SMS-billett har vært et tilbud under korona til de som ikke har kunnet benytte Østfold Billett-appen eller nettbutikken vår. Tilbudet er midlertidig, og i sammenheng med at fremste dør på bussen er stengt. Pr i dag kan man kun kjøpe enkeltbilletter med SMS og Østfold Billett-appen.

 

Slik kjøper du billett

Du kjøper SMS-billett ved å sende en tekstmelding med riktig kodeord til telefonnummer 1930. Kodeordet avhenger av hvilken billett du ønsker å kjøpe.

Billetten mottar du på SMS og den starter umiddelbart. Du kan kun kjøpe enkeltbilletter, ikke periodebilletter.

 

Billettyper og kodeord

Under ser du oversikt over kodeordene for hver billettype:

Høyre pil Her ser du tilsvarende oversikt for linje 9 Mysen-Askim-Oslo

 

Glemt kodeord

Hvis du glemmer hvilket kodeord du skal benytte, kan du sende Pris til telefonnummer 1930. Da får du tilsendt en oversikt over alle kodeordene våre med tilhørende priser.

 

SMS-billettens gyldighet

SMS-billetten er gyldig i 90 min fra kjøpstidspunktet. Det står også på billetten. Billetten er kun gyldig på den telefonen den er kjøpt med, og den er ikke gyldig dersom den videresendes.

 

Slik betaler du

Bussbilletten trekkes fra mobilregningen eller kontantkortet ditt.

Kontantkort: Hvis du har kontantkort, må du ha nok penger på kortet til at du får kjøpt billetten.

Mobilabonnement: Hvis du har et mobilabonnement som er sperret for å bruke tjenester med kortnummer, må du ta kontakt med mobiloperatøren din for å fjerne sperren.

Du betaler ingenting for å sende SMS for å kjøpe billett eller få prisinformasjon.

 

Kundesenteret

Hvis du trenger hjelp, ta kontakt med kundesenteret vårt på telefon 69 12 54 60, Facebook eller e-post.

 

Tusen takk for at du kjøper billett, god tur!


Publisert 16. desember 2021. Sist oppdatert 17. januar 2022