Vi lanserer billett på SMS!

Korona har gjort kjøpet av bussbillett vanskeligere for enkelte. Nå introduserer vi en ny billettløsning på SMS.

Den nye billettløsningen er et tilbud til de som ikke kan bruke ØstfoldBillett-appen eller nettbutikken vår. Du trenger kun en vanlig mobiltelefon, ikke smarttelefon med internett.

Tilbudet er midlertidig, og i sammenheng med at fremste dør på bussen er stengt.

 

Slik kjøper du billett

Du kjøper SMS-billett ved å sende en tekstmelding med riktig kodeord til telefonnummer 1930. Kodeordet avhenger av hvilken billett du ønsker å kjøpe.

Billetten mottar du på SMS og den starter umiddelbart. Du kan kun kjøpe enkeltbilletter, ikke periodebilletter.

Prisen er den samme som om billetten ble kjøpt om bord på bussen, med unntak av Nedre Glomma og Linje 9 Askim-Oslo.

 

Billettyper og kodeord

Under ser du oversikt over kodeordene for hver billettype.

Hvis du glemmer hvilket kodeord du skal benytte, kan du sende Pris til telefonnummer 1930. Da får du tilsendt en oversikt over alle kodeordene våre med tilhørende priser.

Pristabell for SMS-billetter

Pristabell for SMS-billetter til Linje 9 

 

Billettens gyldighet

SMS-billetten er gyldig i 90 min fra kjøpstidspunktet. Det står også på billetten. Billetten er kun gyldig på den telefonen den er kjøpt med, og den er ikke gyldig dersom den videresendes.

 

Slik betaler du for  SMS-billetten

Bussbilletten trekkes fra mobilregningen eller kontantkortet ditt.

Kontantkort: Hvis du har kontantkort, må du ha nok penger på kortet til at du får kjøpt billetten.

Mobilabonnement: Hvis du har et mobilabonnement som er sperret for å bruke tjenester med kortnummer, må du ta kontakt med mobiloperatøren din for å fjerne sperren.

SMS-en du sender for å kjøpe billetter eller undersøke pris, er helt gratis.   

 

Kundesenteret

Hvis du trenger hjelp, ta kontakt med kundesenteret vårt på telefon 69 12 54 60, Facebook eller e-post.

 

Tusen takk for at du kjøper billett – god tur!


Publisert 10. februar 2021. Sist oppdatert 2. juli 2021