Gå til hovedinnholdet.

Hva leter du etter?

Avviksmeldinger:

Fredrikstad:

Et tre har veltet over veien i Torsnes.

Brannvesen er kontaktet og ordner opp, noe forsinkelse må påregnes .

 

 

Halden:

Fv. 21 Tistedalveien stenges mandag 21/10 mellom kl. 10–14, noe som kan medføre forsinkelser på linje 33 og 35.

 

Omkjøring Askim:

Arbeidet starter i krysset Fv. 115 / Henstand allé, og det graves i Henstad allé helt opp til Korsgård skole. Arbeidet vil vare i ca. 3 år, frem til august 2027.

Les mer her.

 

Se entur.no for oppdatert reiseinformasjon.

 

Sist oppdatert: 21.10.2024 06:18
Holdeplassutstyr utsatt for hærverk

Holdeplassutstyr utsatt for hærverk

Det skal være hyggelig å ta bussen, men til stadighet oppdages nytt hærverk på utsatte holdeplasser i Østfold. Dyre informasjonsskjermer og tekst- til talebokser ødelegges, i tillegg til at mange busskur også blir ødelagt av tusjer og spraymaling.

I følge direktør Børre Johnsen i Østfold kollektivtrafikk, er det ingen automatikk i at ødelagt utstyr langs busstraséene vil bli byttet ut.

Vi har brukt betydelige midler på holdeplassinformasjon i Nedre Glomma de siste årene i samarbeid med Bypakke Nedre Glomma. Hittil i år er det gjort hærverk for flere hundre tusen kroner langs busstraséene, og vi kan ikke bare fortsette å reparere og skifte ut ødelagt utstyr, sier Johnsen, som oppfordrer kunder og andre til å melde fra til politiet hvis de har informasjon om hærverk på leskur eller utstyr på holdeplassene. Hvis politiet klarer å identifisere de som er ansvarlig for disse skadene, kan de vente seg et betydelig erstatningskrav fra Østfold kollektivtrafikk, sier Johnsen.

Informasjonsskjermene som er montert i Nedre Glomma viser ruteinformasjon i sanntid og avviksmeldinger, og har en verdi på fra kr 50.000,- og oppover.

Enkelte deler lar seg reparere, men ofte må hele skjermen skiftes, slik tilfellet er med de nye skjermene som er montert nå like før sommeren. Hvis informasjonen fortsatt er leselig vil skjermene fortsatt stå, mens vi vil fjerne de som ikke er lesbare og disse vil trolig ikke bli reparert, avslutter Johnsen.