Billettrefusjon
Har du kjøpt en billett du ikke får brukt? Her finner du informasjon om kansellering og refusjon av billetter.
Dette får du tilbake
Aktiverte og delvis benyttede billetter kan refunderes. Her ser du hvor mye du får tilbake:
- Enkeltbillett: Refunderes ikke
- 24-timers billett: Refunderes ikke
- 7-dagers billett: Du får refusjon for antall resterende døgn.
- 30-dagers billett: Du får refusjon for antall resterende døgn.
- 365-dagers billett: Du får refusjon for antall resterende døgn. Vi tar utgangspunkt i de 300 døgnene du har betalt for, ikke de 365 døgnene billetten er gyldig.
Refusjonsbeløpet regnes fra den dagen vi mottar forespørselen om refusjon fra deg.
Vi refunderer ikke selve busskortet, kun billetten du har i kortet.
Når kan jeg få refusjon?
- Du ikke skal reise med oss lenger
Hvis du for eksempel flytter, blir sykemeldt eller endrer reisemønster. - Du har ubrukte eller ikke-aktiverte (startede) billetter
Disse refunderes i inntil ett år fra kjøpsdatoen. Etter dette er billettene ugyldige, og kan verken refunderes eller aktiveres, dvs startes.
Vi refunderer ikke mer enn to ikke-aktiverte månedsbilletter eller en ikke-aktivert årsbillett per kunde i løpet av ett år.
Ved en prisendring må forhåndskjøpte billetter aktiveres i løpet av tre måneder fra prisendringen trer i kraft. - Ikke får brukt opp reisepenger
Reisepenger refunderes i inntil 3 år etter at de er fylt på reisekortet.
Søk refusjon
* krav om refusjon sendes på e-post til okt@ofk.no.
* gjelder kun 7, 30 og 365 dagers billetter.
* husk å legge ved kopi av kvittering, dvs kortnummeret.
* husk fullt navn og adresse.
* husk kontonummer.
* hvis billetten er kjøpt i billett-appen holder det med kvittering eller ordrenummer.
Administrasjonsgebyr
Refusjonsbeløpet regnes fra den dagen vi mottar forespørselen om refusjon fra deg. Husk at du må betale 100 kroner i gebyr per ekspedisjon, og at vi ikke refunderer selve reisekortet, kun billetten du har i kortet.