Ny bestillingsløsning og -rutiner for Hvalersambandet
Fra 26. februar lanseres ny bestillingsløsning for Hvalerferga, samtidig som du også må bestille tur i henhold til rutetabell.
Krav til forhåndsbestilling gjelder både for passasjerer og kjøretøy, men ikke for passasjerer som skal reise fra Skjærhalden og Nedgården, siden fergen uansett vil betjene disse bryggene på hver avgang. Skal du for eksempel reise fra Skjærhalden til Makø, så trenger du ikke å bestille, men skal du reise fra Makø til Skjærhalden så må du bestille.
Hensikten med bestillingsløsningen er kun for å være sikker på at fergen kommer til din brygge på turen, og det er ikke nødvendig å bestille for alle passasjerene som skal reise på samme tidspunkt og strekning.
Skal du ha med bil eller annet kjøretøy så må du forhåndsbestille tur uansett hvilken strekning du skal reise. Dette er viktig for å sikre at det er plass til alle kjøretøyene om bord.
Bestillingstiden er 1 time før avgangstid fra Skjærhalden. Den nye bestillingsløsningen vil gjøre det enklere å bestille tur på avgangen man ønsker å være med på, både med og uten kjøretøy.
Du kan bestille tur uten å opprette bruker eller logge inn. Fordelen med å opprette en bruker er at man har bedre oversikt over tidligere og fremtidige bestillinger. Men du vil uansett motta bekreftelse for bestillingen på SMS.
Hvis du ønsker å bestille på telefon, så kan du kontakte kundesenteret vårt på telefon 69 11 71 10. Kundesenteret har åpent: man–fre 07–21, lør 08–16 og søn 13–20.
Ta gjerne kontakt med kundesenteret hvis du har spørsmål om bestilling.
Bestillingssiden finnes på https://hvalerferga.ostfold-kollektiv.no. Siden er mobiltilpasset. Vær oppmerksom på at det akkurat nå ikke er mulig å legge inn en bestilling, men det vil åpnes for å bestille fra den 26. februar ganske snart.
Nedenfor ser du hvordan bestillingsløsningen ser ut
Når du har valgt hvor du vil reise fra og til, dato og avgang, kan du velge om du vil bestille for person eller person med kjøretøy.
Når du har fylt ut skjemaet for enten person eller kjøretøy, får du en bekreftelse på skjermen i tillegg til en bekreftelse på SMS.
Turen kan avbestilles enten via denne siden eller SMS-bekreftelsen inntil 1 time før avgang.
Gi gjerne tilbakemelding til kundesenteret vårt hvis du trenger å endre turen etter at bestillingsfristen har utløpt.
Vi vil gjerne ha tilbakemeldinger på hvordan bestillingsløsningen oppleves, og eventuelle ønsker om forbedringer. Dette kan sendes til: okt@ofk.no.