Byttet mobil eller slettet billett-appen?
Her finner du informasjon om hvordan du får overført billetten din til ny mobil.
Du kan overføre gyldige 7-, 30- og 365-dagersbilletter til ny app.
Du kan overføre billetter på fire måter:
Automatisk via iCloud eller Googles backup-funksjon
- Åpne den nye appen.
- Du får spørsmål om du ønsker å gjenopprette innstillinger og innhold fra gammel app. Husk at iCloud eller Googles backup-funksjon må ha vært slått på da du kjøpte billetten.
- Følg instruksjonene på skjermen.
- Appen er gjenopprettet, og du finner billetten under «Mine billetter».
Manuelt i appen med app-ID
- Åpne den nye appen.
- Gå til «Meny», «Innstillinger» og velg «Gjenopprett tidligere app».
- Tast inn app-ID fra den gamle appen og trykk «Gjenopprett». Du finner app-ID under «Innstillinger» dersom du ennå ikke har slettet appen, eller på kvitteringen du fikk på e-post da du kjøpte billetten.
- Oppgi passordet fra den gamle appen og trykk «OK».
- Appen er gjenopprettet, og du finner billetten under «Mine billetter».
Manuelt i appen med registrert telefonnnummer
Har du registrert telefonnummeret ditt i den gamle appen, kan du overføre billetter ved hjelp av nummeret.
- Åpne den nye appen.
- Gå til «Meny», «Innstillinger» og velg «Gjenopprett tidligere app».
- Trykk på «Telefonnummer» og tast inn det registterte telefonnummeret fra gammel app.
- Du får tilsendt en kode på sms. Tast inn denne og følg instruksjonene.
Hjelp av Østfold kollektivtrafikks kundesenter
Ring oss på telefon 69 12 54 60, så hjelper vi deg.
Husk å ha app-ID til den gamle appen klar. Du finner den under «Innstillinger» dersom du ennå ikke har slettet appen, eller på kvitteringen du fikk på e-post da du kjøpte billetten.
Skal du reise mens du venter på å få overført billetten din, må du kjøpe ny billett for reisen.