Vårtabell på Hvalerferga
Fra 22. mars gjelder vårtabellen for Hvalerferga, og det vil være noen endringer i påskeuken. I tillegg har Norled også opprettet en tjeneste som gir SMS varsling ved driftsavbrudd og annen ruteinfo for Hvalersambandet.
Fra 22. mars begynner Hvalerferga å gå etter vårtabellen. Endringene er at det er satt inn en ekstra kveldsavgang på lørdager, og ettermiddag/kveldsavgangene er forskjøvet med 5 minutter for å gi bedre tid til kunder som kommer med ekspressbussen. Du finner vårtabellen her.
Norled har også opprettet en tjenste for Hvalerferga som gir varsel via SMS ved større forsinkelser, innstillinger, ruteendringer mv. SMS-varslingen fra Norled sendes til de som abonnerer på løsningen. Les mer om dette på Norleds nettsider her.
Du kan også finne mer utfyllende informasjon og "oppskrift" på bestillinger her.
Bil på Hvalerferga
Fra 22. mars innføres også betaling for biler på Hvalerferga. Betaling skjer enten i appen ØstfoldBillett eller på SMS (beløpet blir belastet telefonregningen). Du må bestille på forhånd, og møte 10 minutter før avgang slik at mannskapet får organisert køen og planlagt plassen om bord.
Du kan laste ned ØstfoldBillett-appen her. Ønsker du å betale med SMS sender du kodeordet til 1930.
Det er opprettet 4 SMS billetter for Hvalerferga, med kodeord:
- "Bil" (pris kr 325,- og gjelder for biler inntil 6 meter)
- "Elbil" (pris kr 255,- og gjelder for elbiler inntil 6 meter)
- "MC" (pris kr 155,-)
- "Frakt" (pris kr 50,- for frakt inntil 10 kg som kan bæres om bord, gjelder ikke bagasje.).
Billetten kan kjøpes ved å sende en tekstmelding med kodeordet til nr 1930. Billetten er gyldig i 90 minutter.
Øvrige priser for kjøretøy finner du her.
Frakt over 10 kg faktureres av ØKT etter avtale. Les mer om frakt her.
Kundesenteret
Alle bestillinger og kundehenvendelser for Hvalerferga rettes til ØKT på telefon 69 11 71 10. Telefonnummeret kan benyttes for bestilling, informasjon, hittegods mv.
Husk å oppgi telefonnummer når du bestiller hvis du ønsker å få tilsendt en bekreftelse på SMS. Hvis du har registrert telefonnummeret i tidligere bestillinger, så trenger du ikke å registrere dette på nytt.
Åpningstider ved kundesenteret:
Mandag–fredag: 07–21
Lørdag: 08–20
Søndag: 13–20