Personvern, tilganger og statistikk når du bruker ØstfoldFlex-appen
Når du bruker ØstfoldFlex-appen kan du bestille og reise med bestillingstjenesten Flex i Østfold.
Personopplysningsloven på lovdata.no
Formål
Østfold kollektivtrafikk behandler personopplysninger for å kunne gi deg en mer personlig og bedre oppfølging av kundeforholdet ditt og tilby tilleggstjenester, som f.eks enkel bestilling av Flex-tur i app.
Dette behandler vi
- Kundeopplysninger: Navn, henteadresse/hjemadresse (hvor man reiser til og fra), mobiltelefonnummer og plasstype (sitteplass eller rullestol)
- Salgsopplysninger: Opplysninger om tidligere og fremtidige reiser med Flex
- Bakgrunnsrapportering: Vi bruker bakgrunnsrapportering av lokasjon for at vi skal ha mulighet til å kontinuerlig monitorere bilene for å kunne gi kundene de mest nøyktige opplysningene om tid (hentetid osv.), og for at sjåføren lettere skal kunne lokalisere hvor personen befinner seg når en tur er bestilt.
- Rapporteringen av lokasjon begynner når sjåføren starter en tur, og varer til turen er avsluttet.
Personopplysningene vi behandler kan bestå av navn, e-postadresse, telefonnummer, postadresse, reisehistorikk, stedsinformasjon og/eller annen informasjon som du har gitt oss. Vi behandler bare opplysningene dine dersom du har samtykket til det. Du kan når som helst trekke dette samtykket, eller si opp avtalen og slette appen og alle opplysninger.
Tilgang og bruk
Tilgangen til opplysninger om deg er begrenset. Du har rett til innsyn i og retting, dataportabilitet og sletting av opplysninger som er lagret om deg.
Les mer om dine rettigheter under Personvern i Østfold kollektivtrafikks tjenester
Vi utleverer ikke personopplysningene dine til en tredjepart så lenge vi ikke blir pålagt det av offentlige myndigheter.
Lagring og sletting
Dine opplysninger blir lagret og slettet etter følgende:
- Kundeopplysningene dine blir lagret så lenge du har samtykket til lagring.
- Dersom du trekker samtykket vil vi slette dine kundeopplysninger innen 14 dager.
- Salgsopplysninger lagres i inntil 365 dager etter at billetten er utløpt eller alternativt 365 dager etter klageren har fremmet skriftlig reklamasjon til Østfold kollektivtrafikk om et forhold ved din reise. Dette for å kunne håndtere kundens klagerett til Transportklagenemnda.
Se forskrift om transportklagenemda § 5-2
Tilganger på telefonen
For at ØstfoldFlex-appen skal fungere optimalt, må appen ha tilganger til enkelte funksjoner på telefonen din.
Du kan velge å skru av disse tilgangene, men enkelte funksjoner vil da enten ikke være tilgjengelig eller ikke fungere helt optimalt. Du skrur av tilgangene i innstillingene på telefonen din.
For iPhone
- Varslinger brukes for å sende varslinger om bestilte Flex-turer og hentetidspunkt.
- Bakgrunnsoppdatering
- Mobildata/WiFi
For Android
- Varslinger og kontrollering av vibreringen for å kunne gi varslinger om Flex-turer
- Bakgrunnsoppdatering
- Mobildata/WiFi
Ønsker du å slå av tilganger, kan du når som helst gjøre dette fra innstillinger på telefonen din.
Appen lagrer ikke informasjon om betaling, selv om du registrerer bankkortet ditt er det betalingstjenestene og ikke appen som har bankkortdetaljene dine.
Leverandør av app:
Navn: Voyagerr
Telefon: +45 8744 1600
Mail: info@trapezegroup.com
Hjemmeside: https://voyagerr.com/